Köpvillkor för köp hos One Perscent



Kontaktuppgifter

Vid frågor eller funderingar når du oss enklast via e-post på [email protected] eller smidigt genom kontaktformuläret på hemsidan. Företaget har sitt säte i Stockholm.



Beställning & orderbekräftelse

När du lagt en beställning får du en orderbekräftelse skickad till din e-postadress. 

Kontrollera alltid att uppgifterna stämmer. Om du upptäcker fel i bekräftelsen ber vi dig att kontakta oss direkt.


Leverans

Leveranstiden är på 2-7 dagar. Beställningar som görs under helgdagar behandlas tidigast nästkommande vardag.

Vid eventuella förseningar meddelar vi dig så snart som möjligt. Om paketet inte kan levereras till din adress (paketet är för stort för att få plats i brevlådan) skickas det istället till ditt närmaste ombud.



Priser och betalning

Samtliga priser anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar 25 % moms.

Vi förbehåller oss rätten att justera priser vid ändrade inköpskostnader, skrivfel eller tekniska problem. Betalning sker via de betalningsalternativ som anges i kassan.


Ångerrätt & retur

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distansavtalslagen, räknat från dagen du tar emot din beställning.

För att använda ångerrätten behöver du meddela oss via e-post på [email protected]. Ange namn, ordernummer och vilka produkter det gäller.

Varorna ska skickas tillbaka välpaketerade, i ursprungligt skick och helst i originalförpackning. Du står själv för returfrakten. Använda eller skadade produkter ersätts inte.

Ångerrätten gäller inte för:

  • Varor som öppnats och av hälso- eller hygienskäl inte kan återlämnas.
  • Produkter som tillverkats särskilt åt dig eller fått en personlig prägel.
  • Varor vars kvalitet försämras snabbt.

Vi återbetalar beloppet inom 14 dagar från det att vi mottagit och godkänt returen.



Reklamation

Om du vill reklamera din vara ber vi dig kontakta oss så fort som möjligt på [email protected]. Ange namn, ordernummer och beskriv felet tydligt. 

Eventuellt kommer vi att be dig att skicka bilder till oss för närmare undersökning.

Godkända reklamationer ersätts antingen med en ny produkt eller återbetalning. Vi följer gällande konsumentskyddslagstiftning och riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden (ARN).



Ansvarsbegränsning

One Perscent ansvarar inte för indirekta skador, förlorad inkomst eller liknande följder av användning av våra produkter. Vi ansvarar inte för eventuella allergiska reaktioner.

One Perscent är inte ansvarigt för eventuella förseningar eller misslyckanden i utförandet av sina åtaganden om de orsakas av omständigheter utanför företagets rimliga kontroll, inklusive, men inte begränsat till, naturkatastrofer, krig, strejker, leverantörsproblem eller tekniska fel.


Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella skrivfel och slutförsäljning av produkter. Produktbilder kan skilja sig något från verkligheten beroende på ljus, bildskärm och upplösning.


Cookies

Vår webbplats använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Genom att använda sidan accepterar du användningen av cookies. Vill du undvika cookies väljer du enkelt bort dem under inställningar för cookies.


Personuppgifter

När du handlar hos oss sparar vi endast de personuppgifter som behövs för att hantera din beställning – till exempel namn, adress, e-post och telefonnummer.

Vi lämnar endast vidare dina uppgifter till tredje part för att slutföra din beställning och aldrig utan rättslig grund. Vi följer alltid dataskyddsförordningen (GDPR).


Vi på One Perscent säljer INTE vidare någon information!



Ändringar av villkoren

Vi kan komma att uppdatera våra köpvillkor. Den senaste versionen publiceras alltid på vår webbplats.


Köpevillkoren kan komma att ändras och därmed är det viktigt att du läser och förstår det som skrivs på denna sida. Den senaste och aktuella versionen av köpevillkoren är den som är synlig på hemsidan. Vid eventuella funderingar kring vad som är skrivet här och vad det gäller är du mer än välkommen att kontakta oss. Vi hjälper dig gärna!


Tvister

Om vi inte kan komma överens vid en tvist kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) via arn.se. Bor du i ett annat EU-land kan du även använda EU-kommissionens plattform för tvistlösning: ec.europa.eu/consumers/odr.
Tvister ska avgöras enligt svensk lag.




One Perscent är för dig som vill älskar doften av din favorit parfym. För dig som värderar kvalitet och vill ha en produkt som kommer förändra känslan när du sätter dig i bilen. Vi är här för dig som vill byta ut de syntetiska air fresheners och ha något med stil och kvalitet. För det är du värd.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev
Payment with Visa Payment with Mastercard Payment with Payson Payment with Swish

© 2025 One Perscent